رویدادها آرشیو خبر ها
مقایـسه آماری کاپلو و کونته در یوونتوس

مقایـسه آماری کاپلو و کونته در یوونتوس

آنتونیو کونته سرمربی موفقی در یوونتوس نشان داده و در 2 سال حضور در یوونتوس توانسته این تیم را به 2 اسکودتو پیاپی برساند و اکنون هم با توجه به اختلاف 5 امتیازی با تیم رُم شانس اول قهرمانی محسوب می شود .

ضمنا کونته را مرتبا با مربیان بزرگی مانند کاپلو و حتی لیپی مقایسه می کنند که امروز سایت Tuttojuve.com عملکرد شاگردان ِ کونته را با یوونتوس 6-2005 کاپلو مقایسه کرده است .

38 گل در سال 6-2005 که 28 گل از آن را مهاجمین بثمر رساندند یعنی 71 % . 9 گل یعنی 23 % دیگر را هافبک های یووه زدند و فابیو کاناوارو هم تنها گل ِ مدافعین را در آن سال وارد دروازه کرد .

اما امسال یعنی سال 14-2013 ، 39 گل زده شد که 19 گل را مهاجمین یعنی 49 % ، 15 گل را هافبک های تیم یعنی 38 % و 5 گل را هم مدافعین یعنی 13% از تمامی گل ها را بثمر رساندند .

در تیم کاپلو زوج ترزگه - دل پیرو مجموعاً 19 گل زدند که ترزگل 14 گل و دل پیرو 5 گل بثمر رساند و در تیم ِ کونته زوج توز - یورنته 16 گل بثمر رساندند که سهم ِ توز 11 گل و سهم ی یورنته 5گل بود .

در تیم کاپلو ، ندود ، کامورانزی و ویرا هر کدام 3 گل زدند اما در تیم کونته ویدال 7 گل ، پیرلو 5 گل و پوگبا 3 گل بثمر رسانده اند .

در ادامه سایت توتو به مقایسه بازیکنان دیگر یوونتوس کاپلو و کونته می پردازد و مثلا بازیکنان خط دفاع و هافبک را با هم مقایسه می کند .

برای مثال اگر زبینا در تیم کاپلو بازیکنی تقریبا ضعیف و معمولی بود اکنون هم بازیکنانی مانند پلوزو و دچلیه در یووه وجود دارند . و اگر در خط هافبک استحکام زیادی بخاطر ِ وجو ویدال و پوگبا است در زمان کاپلو هم کامورانزی و ویرا وجود داشتند و البته بازیکنی با کیفیت به نام ندود .

و همچنین در خط حمل یووه علاوه بر وجود دل پیرو و ترزگه بازیکنی جوان و البته با استعداد به نام ایبراهیموویچ حضور داشت .

ضمنا در آن فصل آبیاتی به دلیل ِ مصدومیت بوفون ، یک نیم فصل درون دروازه یوونتوس بود و از دروازه یووه محافظت کرد .

در نهایت هر دو مربی بزرگ هستند اما این آمار و ارقام است که در اینجا هدف و مورد توجه قرار می گیرد .

کونته در یوونتوس در 65% ِ بازی ها برنده بوده و کاپلو در 64% بازی ها و باخت ها 9% در مقابل ِ 12% است .

تیم کونته آمار 1.89 گل در هر بازی را دارد و این در حالی است که تیم ِ کاپلو آمار 1.72 گل در هر بازی را بر جا گذاشته . همچنین تیم کونته در هر بازی بطور میانگین 0.69 گل را دریافت کرده و تیم کاپلو آمار 0.77 گل ِ دریافتی در هر بازی را دارد .

در کل آنتونیو کونته 121 بازی بر روی نیمکت یوونتوس نشسته که 79 برد ، 12 باخت و 30 تساوی را در کارنامه دارد . در مقابل تیم ِ او 229 گل زده و 84 گل هم دریافت کرده . ضمناً کونته توانسته 4 عنوان را با یووه کسـب کند .

و کاپـلو نیز در یوونتوس ، 105 بازی به عنوان مربی بوده که 68 پیروزی ، 13 باخت و 24 تساوی را بدست آورده . و در مجموع تیم ِ او 181 گل زده و 81 گل خورده و او موفق به کسب ِ 2 عنوان با یوونتوس شده است .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: